marți, 15 ianuarie 2008

Ziua de 15 Ianuarie


Daca nu stiti ce reprezinta ziua de astazi, atunci nu sunteti romani.Dar totusi va zic acum: astazi este ziua rapusului poet Mihai Eminescu.
Nu am sa va plictisesc acum cu toate detaliile din viata lui ca nu asta e important.Stim ca a decedat la varsta frageda de 39 de ani, dupa ce a avut probleme de sanatate, mia mult pe plan psihic.
In aceasta scurta perioada de viata, el a dat viata la multe poezii si la o multime de sentimente.
Am sa va prezint aici cateva fragmente din poezia sa:

Iar cand voi fi pamant,
In linistea serii,
S`pasi-mi un mormant
La marginea marii.


Nu voi sicriu bogat,
Podoabe si flamuri,
Ci-mi impletiti un pat
Din vestede ramuri.


Sa-mi fie somnul lin
Si codrul aproape,
Sa am un cer senin
Pe-adancile ape.

Iar cand voi fii pe pamant



Iubind in taina am pastrat tacere,
Gandind ca astfel o sa-ti placa tie,
Caci in priviri citeam o vecinicie
De-ucigatoare visuri de placere.

Dar nu mai pot. A dorului tarie
Cuvinte da duioaselor mistere;
Vreau sa ma-nec de dulcea-nvapaiere
A celui suflet ce pe-al meu il stie.

Iubind in taina